Jul 232008
 

Vandaag was het verversen van de remvloeistof aan de beurt. De Haynes guide gaf aan dat dat diende te gebeuren elke 30000 km. Dus dat moest maar eens. Eerst opgezocht welke vloeistof ik nodig had. Vervolgens opgezocht wat het handigste was om dit te doen. Direct kwam al de eezebleed apparaat ter sprake. De lokale autoshop verkoopt dit apparaat op voorraad voor €37. Op internet vond ik ze voor $ 50. Dus dat was geen slechte deal.
Eerst alle gebruiks aanwijzingen gespeldt. Vervolgens gekeken of het systeem lekte. Dat bleek allemaal goed te zijn. Het systeem volgedaan met de nieuwe remvloeistof. Pas na afloop zag ik de aftapschroef onder het reservoir zitten. Dat had me dus wat tijd gescheelt. Maar goed. Bij het eerste achterwiel vond ik het nogal langzaam gaan. Bij het tweede achterwiel was het met druppels tegelijk. Bleek dat mijn reservewiel bijna leeg was. Eerst maar weer opgepompt bij het tankstation (met een andere auto natuurlijk). Toen had ik er 1,5 bar inzitten en blijkbaar de verkeerde schroefdop op het reservoir gedraait. Want die knalde er gelijk af. Met inderdaad ditto gesproei van die zooi op de straat en stoep. Het meeste kwam op de stoep en met flink water maar de auto en de motor schoongemaakt. Het was maar 100 ml maar wat een zooi geeft dat zeg.

Na de opruimwerkzaamheden en een ander schroefdop ging het wel veel beter. Nu kwam er tenminste remvloeistof uit en wat een donkere drab. Dat was al effies geleden blijkbaar. Al met al is dit een makkelijk klusje als je goed secuur werkt en de juiste druk gebruikt.

Sorry, the comment form is closed at this time.

%d bloggers like this: